El teu CAP respon, si ens necessites, contacta’ns

contacta_abans_CAP_AP_ICS-01La situació de pandèmia que hem viscut en els últims mesos ha obligat als CAP a reorganitzar-se per poder oferir una atenció segura i de qualitat a la ciutadania. Aquesta és una oportunitat per consolidar algunes accions que hem aplicat en aquests últims mesos i que han augmentat la capacitat resolutiva de l’atenció primària. Com és la utilització de canals assistencials no presencials com l’eConsulta, la videoconsulta o l’atenció telefònica. També s’ha millorat l’accessibilitat de la ciutadania amb una gestió de la demanda molt més eficaç en què el paper dels administratius dels equips d’atenció primària ha estat clau.

Ara, els professionals sanitaris seran encara més proactius amb el seguiment dels pacients per identificar les seves necessitats. Però també la ciutadania haurà de contactar virtualment amb els professionals dels CAP abans d’anar-hi per poder dirigir-los al professional més adequat per fer–ne el seguiment. Aquestes mesures evitaran desplaçaments innecessaris, esperes, i sales d’espera plenes.

Podeu contactar a través de quatre canals:

Per telèfon:

  • A la central de trucades de l’Institut Català de la Salut: 93 326 89 01 i, després de comunicar la vostra necessitat, un professional del CAP us contactarà per telèfon.
  • Al telèfon del vostre CAP, on us donaran la resposta més adequada a les vostres necessitats.

L’horari d’atenció telefònica és de dilluns a divendres no festius, de 8 a 20 h.

Per internet:

  • Envieu un missatge a través del web de programació de visites (ics.gencat.cat) i un professional us contactarà per telèfon.
  • Envieu una eConsulta al vostre referent sanitari a través de La Meva Salut i contactaran directament amb vosaltres.

I si teniu una urgència, truqueu al 112

Una vegada contacteu amb els professionals, si heu de venir al CAP, recordeu seguir les mesures bàsiques d’higiene i seguretat:

  • Arribeu a l’hora de la visita, no abans.
  • Veniu sense acompanyant o, si és imprescindible, només amb una persona.
  • Respecteu la distància de seguretat d’almenys 1,5 metres
  • Porteu mascareta
  • Renteu-vos les mans.

contacta_abans_CAP_AP_ICS_video_play

El paper clau de l’atenció primària
Cal recordar que durant la pandèmia, l’atenció primària ha tingut un paper clau en l’abordatge del coronavirus amb l’atenció del 85% dels casos amb diagnòstic o sospita de la malaltia i amb simptomatologia lleu o moderada, a més d’assumir noves responsabilitats com l’atenció a les residències, els hotels salut per a persones que no podien realitzar un correcte aïllament al seu domicili o la realització de PCR, sota criteri clínic, als pacients amb simptomatologia compatible amb la Covid-19. A més, s’ha reforçat l’atenció domiciliària i la telemàtica, la capacitat diagnòstica dels serveis de radiologia i han obert 31 centres en caps de setmana i festius per atendre les necessitats de la població.

Però, amb la sortida de l’estat d’alarma per la reducció de casos, l’atenció primària continua més present i més propera que mai amb el seguiment i diagnòstic de nous casos, el suport als centres residencials, l’atenció domiciliària i el control i seguiment de les persones amb la resta de malalties i problemes de salut.

Podeu consulta el reportatge que han fet a les notícies migdia de betevé sobre com la Covid-19 ha transformat l’atenció primària: “Les consultes telemàtiques han arribat per quedar-se”, amb declaracions del responsable d’atenció a la ciutadania del CAP Vila de Gràcia – Cibeles, Marc Tomás.

beteve_reorganització_CAP

Quant a @apicsbcn

Informació dels CAP de Barcelona ciutat de l'Institut Català de la Salut
Aquesta entrada ha esta publicada en Processos assitencials, Professionals dels CAP. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.