L’atenció primària de Barcelona ciutat de l’ICS millora l’accessibilitat dels CAP amb un servei que recupera les trucades no ateses

Actualitzat a 30 d’octubre de 2020

L’atenció primària de Barcelona ciutat de l’ICS millora l’accessibilitat telefònica dels CAP amb el desplegament d’un servei de retorn de trucades que enregistra els telèfons de les persones que truquen als centres i no poden ser ateses en aquell moment perquè tot el personal administratiu sanitari està ocupat. Quan un professional està disponible i en actiu, el sistema retorna la trucada automàticament. Això permet que les línies no s’ocupen amb trucades successives i repetides i, alhora, facilita la tasca dels professionals perquè la trucada s’activa automàticament.

El desplegament està integrat en un total de 17 centres d’atenció primària. Es va iniciar amb una prova pilot als CAP Adrià i La Sagrera. Després, en una primera fase durant el mes de setembre, es van afegir els CAP Besòs, Casc Antic, La Pau, Passeig de Sant Joan i Roquetes-Canteres, i la resta de centres s’estan incorporant progressivament. Actualment, també han integrat l’assistent virtual els CAP:

  • Bon Pastor
  • Doctor Carles Ribas
  • El Carmel
  • Gòtic
  • Guineueta
  • La Marina
  • Passeig de Maragall
  • Sanllehy
  • Sant Rafael
  • Sants

Com funciona el servei de retorn de trucades
Quan una persona usuària truca al centre i no troba resposta s’activa l’eina, que registra la trucada i li demana autorització perquè un professional la contacti tan aviat com sigui possible. En el moment en què l’administratiu sanitari té la línia telefònica lliure, l’eina realitza les retrucades automàticament.

Quant a @apicsbcn

Informació dels CAP de Barcelona ciutat de l'Institut Català de la Salut
Aquesta entrada ha esta publicada en Processos assitencials, Professionals dels CAP. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.