El servei d’atenció continuada domiciliària (ACD) compleix 4 anys atenent la ciutadania a casa quan els CAP estan tancats

El 2 de novembre s’han complert 4 anys des que l’Atenció Primària Barcelona Ciutat de l’Institut Català de la Salut gestiona l’atenció continuada domiciliària (ACD), un servei que atén els pacients a casa seva quan els CAP estan tancats. Després de 22 anys de gestió privada, l’ACD tornava a dependre de la sanitat pública i d’aquesta manera es garantia la continuïtat assistencial i la seguretat del pacient, ja que el personal sanitari té accés a la història clínica i farmacològica abans d’acudir al domicili i, en cas necessari, pot programar en el moment una visita de continuïtat amb l’equip de referència de l’atenció primària o realitzar qualsevol anotació a l’historial. Per la seva banda, els professionals del CAP reben alertes dels pacients visitats i poden consultar les anotacions fetes des de l’ACD.

Durant la pandèmia del coronavirus, els professionals de l’ACD realitzen una gran tasca atès que, amb la reducció de la mobilitat i la limitació de les visites presencials al CAP per garantir la seguretat de persones usuàries i professionals, s’ha reforçat l’atenció domiciliària perquè les persones més vulnerables o amb limitacions puguin rebre atenció en un entorn segur en cas de necessitat.

L’ACD ofereix atenció a Barcelona ciutat, Montcada i Reixac i el barri de La Mina de Sant Adrià del Besòs, els dies laborables de 19 h a 8 h; i els caps de setmana i festius, les 24 hores del dia. El centre que coordina el servei està situat al CAP Manso i els professionals es troben al CAP Manso i al CAP Casernes.

Per rebre aquest servei, no implica cap canvi a l’hora de demanar assistència, la ciutadania truca al 061 CatSalut Respon quan té un problema de salut. Un professional valora la petició i deriva al dispositiu assistencial més adient en funció de la gravetat, ja sigui atenció telefònica, desplaçar un professional sanitari o enviar una ambulància d’emergències mèdiques.

Si es determina la intervenció de l’ACD, des del CAP Manso es gestionen els avisos i s’assignen en funció de la urgència. Els equips d’atenció a domicili estan formats per un professional de medicina de família o d’infermeria i un conductor que els acompanya i els ofereix suport tècnic.

Més informació:

Quant a @apicsbcn

Informació dels CAP de Barcelona ciutat de l'Institut Català de la Salut
Aquesta entrada s'ha publicat en Processos assitencials i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.