El teu CAP respon, contacta amb odontologia

El servei d’odontologia de l’atenció primària, igual que la resta de serveis dels CAP, s’han reorganitzat per oferir una atenció segura i de qualitat a la ciutadania davant la situació epidemiològica per la covid-19. En aquest sentit s’ha elaborat un pla que, en la línia de la campanya ‘El teu CAP respon, si ens necessites, contacta’ns‘ inclou consells per a la visita amb odontologia, com seguir les normes de seguretat i higiene, i d’altres per mantenir una bona salut bucal.

En aquest sentit, el o la professional d’odontologia, sempre que sigui possible, farà una valoració telemàtica dels problemes de salut bucodental que consulta la ciutadania, abans d’establir el tipus de visita i el temps idoni per resoldre-les. No obstant, hi ha una sèrie de patologies urgents i no ajornables tant de la població adulta com infantil i, davant les quals, la ciutadania pot dirigir-se directament al centre. Es tracta de flegmons, traumatismes, hemorràgies que no s’aturen, dolor dental que no remet amb analgèsics o ferides sense curar després de 10 o 15 dies.

Per la seva banda, cal demanar cita prèvia per a la resta de visites o consultes, contactant al telèfon del CAP o enviant un missatge a través del web programació de visites citapreviasalut.cat. A mesura que la situació epidemiològica millori, s’afegiran gradualment les exploracions i programes preventius que es desenvolupen a la comunitat.

La campanya inclou també una sèrie de consells de salut bucodental com la recomanació de raspallar les dents un mínim de 2 cops al dia, utilitzar raspalls de dents amb filaments suaus i canviar-lo cada dos mesos; utilitzar fil dental o raspalls interdentals un cop al dia; limitar el consum de productes ensucrats i evitar fumar i el consum d’alcohol.

Cal recordar que la pandèmia ha sigut una oportunitat per consolidar als CAP algunes accions que ja s’estaven aplicant anteriorment i que han augmentat la capacitat resolutiva de l’atenció primària, com és la utilització de canals assistencials no presencials com l’eConsulta, la videoconsulta o l’atenció telefònica. També s’ha millorat l’accessibilitat de la ciutadania amb una gestió de la demanda molt més eficaç en què el paper dels administratius sanitaris dels equips d’atenció primària ha estat clau.

Més informació:

Quant a @apicsbcn

Informació dels CAP de Barcelona ciutat de l'Institut Català de la Salut
Aquesta entrada ha esta publicada en Processos assitencials, Professionals dels CAP. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.